miercuri, 8 aprilie 2015

Sa cunoastem elefantii

Azi dimineata, fiind o duminica ploioasa si A trezindu-se foarte devreme am fost de acord ca am putea sa vorbim despre elefanti. Aveam cumparata mai demult o carte cu imagini absolut senzationale despre elefanti si comandasem si carticica cu Elefantii din colectia Pasi spre cunoastere, o colectie care am descoperit-o prin intermediul bunei noastre prietene Violeta careia tin sa ii multumesc pentru acesta recomandare.
Asadar,prima carte: Cartea cu elefanti scrisa de David Henry Wilson, autor a douazeci de carti pentru copii ne introduce in lumea elefantilor printr-un limbaj usor de inteles de copii si presarat cu multe curiozitati care satisfac apetitul de cunoasterea copiilor.Cartea are coperti groase, lucioase editata absolut perfect (ca si albumele de picturi ) si interiorul are coli lucioase pline de fotografii minunate. Imaginile au fost surprinse de Steve Bloom. Cartea reprezinta cu siguranta o mica enciclopedie despre elefanti care poate raspunde la orice intrebare a copiilor despre acest subiect si poate fii rasfoita cu mare placere pentru imaginile de o calitate impecabila care le prezinta.

Cartea ne raspunde la intrebari simple:
- De ce isi flutura elefantii urechile?
- De ce se rostogolesc in noroi?
Mai putem afla: totul despre trrompe, coltii si cozile elefantilor, despre familie si prieteni, ce fac elefantii din zori si pana in seara, care e legatura speciala dintre elefanti si oameni,  cum deosebim elefantul african de cel din asia si ce relatii au elefantii cu alte animale.Toate subiectele sunt insotite de multiple imagini extrem de sensibile, clare si mai ales explicite.
A a fost foarte interesata de carte. Mi-a cerut sa o citesc pe toata desii eu credeam ca o sa o citesc in doua reprize ca sa nu o obosesc. M-am inselat. Textul e usor si captivant facand din parcurgerea sa o poveste ascultata cu interes.
Puteti privii imaginile , caci vorbesc de la sine si textul nu face altceva decat sa exeplifice fotografiile cu noi amanunte. Iata pagina despre trompele elefantilor,despre pui si despre un subiect plin de sensibilitate in lumea elefantilor:imbatranirea.


 Aici sunt fotografiati elefantii cand sunt pregatiti pentru unele serbari religioase din India.

 In acesta sectiune aflam despre relatia pasarilor cu elefantii.


A doua carte despre elefanti este o mica brosura, textul ei cuprinzand o parte din informatiile din filmulet.Documentarul e foarte captivant ca de altfel toate din colectia PASI SPRE CUNOASTERE.Este in genul documentarelor cu care eram obisnuiti in cadrul eminsiunii Tele-enciclopedia, insa este conceput pentru nivelul copiilor.




Pretul este absolut derizoriu in comparatie cu continutul sau . Eu le-am achizitionat cu 15 lei dar am vazut ca au promotie acum putand fii cuparate cu 5 lei(!!!) de aici DVD Elefantii
Am avut niste fise, pe care le-am descarcat de la un site pe care il urmarim cu mare interes si pentru a carui  descoperire a fost o revelatie placuta pentru noi fise de printat. Multumim din suflet mamicii care ne impartaseste tuturor experientele sale si ne-a descoperit atatea lucruri minunate pentru educatia copiilor nostrii prin materialele care le pune mereu la dispozitie dar mai ales prin cartile care ni le prezinta cu atata atentie si cu multe amanunte.Siteul se numeste www.micatelierdecreatie.ro Dupa aceste fise am repetat cu A toate partile elefantului.


Apoi am vizualizat cateva fise interesante despre India, unde viata oamenilor e strans legata de prezenta elefantilor. Fisele le puteti descarca de  aici


Am vorbit iar despre exotica Indie cu A care a fost foarte bucuroasa cand i-am spus ca poate colora un voie un desen pus la dispozitie de acelasi site mentionat mai sus.


In final, mi-a facut o surpriza si mi-a prezentat, spre seara, un elefant desenat de ea. Am fost foarte incantata sa il adaug la colectia noastra de desene de exceptie facute de manuta ei magica.


Astept mesajele vostre. Daca ati gasit articolul interesant va rog sa il distribuiti si poate sa va abonati pentru noutati. Adresa noastra de FaceBook .Veti gasi o comunitate frumoasa si multe alte postari.

Spor la joaca si descoperit lucruri noi va dorim!