duminică, 19 aprilie 2015

Sa invatam despre Italia

"Mami, hai te rog sa mai imi povestesti despre o tara". Acesta e cel mai des lucru care ma roaga fetita mea cea mare.M-am inarmat cu toate cartile si materialele din casa, care arata ca in poza de mai jos si am inceput"lectia".
 In primul rand am locatizat tara, in continentul Europa de pe Globul pamantesc pe care l-am colorat (am vopsit cu culori acrilice un glob pamantesc de la librarie)in stil Montessori si de puzzelul magnetic Harta lumii in limba engleza de la Janod pe care o puteti achizitiona de aici

Apoi, am citit cate ceva despre acesta tara din Primul meu atlas ilustrat al Lumii de la editura Gama precum si din Atlasul copiilor de la editura Corint Junior. Nu m-as putea pronunta care din cele doua sunt mai bune pentru ca amandoua abunda de informatii importante, exemplificate prin imagini sugestive si pe placul copiilor.




Nu am putut sa trecem peste de Ghidul de calatorie al editurii Litera, o carte extraordinara in care poti gasi informatii despre absolut toate tarile lumii .Pe cate o pagina ne sunt prezentate in conditii grafice impresionante si de o calitate impecabila cele mai curioase si sugestive aspecte despre fiecare tara: de la salut-ul in limba tarii respective pana la cele mai inedite sau importante lucruri care o definesc si o fac cunoscuta in lumea larga.


Am citit despre Italia si din carticica Europa sudica editata la AQUILA. Cartea este o adevarata enciclopedie despre toate tarile europene. Exista trei volume in care tarile europei sunt grupate dupa pozitia geografica in :tarile Europei de nord, centrale si de est si tarile europene din sud. De la pozitia pe harta Europei, regiunile geografice din fiecare tara, populatia, economia, portul traditional si cateva cuvinte din limba respectiva ne sunt prezentate si cele mai semnificative monumente in imagini pictate, cartea ne prezinta absolut tot ceea ce e isugestiv si bine de stiut despre o tara. Recomand aceste carti pentru copiii insetati de cunoastere dar si pentru parinti dornici sa-si improspateze cunostintele.




Fiindca in acel ghid ne erau prezentate si doua dintre cele mai vizitate monumente istorice :Colosseumul si Turnul inclinat din Pisa le-am tinut si noi in mana si le-am studiat avandu-le miniatura din tuburile de la Safari: Tuburile de la Safari sunt de o mare diversitate si la noi in casa sunt foarte iubite de fete, care se joaca mereu cu ele inventand tot felul de roluri ale acestora in jocurile lor. Le puteti achizitiona de aici la un pret mic avand in vedere utilitatea lor (cca 35 ron).


Am avut o fisa de colorat pe care am descarcat-o de pe acest site papusele din hartie cu o femeie imbracata in costum national iatalian. Fiindca nu prea stiam care sunt culorile costumului national am cautat o inregistrare pe youtube cu dans traditional din Italia si asa am stiut cum va arata in final .





Nu am uitat sa trecem destinatia noastra in Pasaportul pe care il avem de la buna si draga noastra prietena Violeta careia ii multumesc mult.



Cea mai irezistibila parte a lectiei pentru A a fost cartea : 


de la editura Usborne, cu activitati de lipit. Aici avea un film sugestiv despre Carnavalul din Venetia, asa ca dupa ce l-am urmarit si aflat despre cum este acest binecunoscut carnaval a inceput cu mare bucurie sa potrivesca tinutele. Filmuletul e frumos:



Cartea  se poate vedea aici si o puteti achizitiona de aici. Despre entuziasmul lui A va puteti convinge din poze.Activitatea cea mai iubita de Ana este sa deseneze si sa potriveasca tinute.







Nu am uitat nici sa ne amintim despre Vivaldi si muzica lui, deoarece a trait in Italia.Despre cum am vorbit despre acest compozitor voi scrie in curand.

Seara am citit cateva povesti din cartile care nedeschid usile spre lumi indepartate. Am ales pe cele din Italia.





"Mami, Italia e tare frumoasa si imi plac pastele si pizza...Cand ma duci si pe mine acolo?" ma intrebat A, la final.
"Sper ca in curand. "i-am raspuns eu. Ea a conceput si desenat o poveste, la un an dupa acesta lectie fiind inspirata si de bona noastra care in fiecare vara pleaca sa lucreze la hotel in acea tara. o puteti vedea pe blogul ei de povesti: O excursie in Italia

Astept mesajele vostre. Daca ati gasit articolul interesant va rog sa il distribuiti si poate sa va abonati pentru noutati. Adresa noastra de FaceBook .Veti gasi o comunitate frumoasa si multe alte postari.

O zi incantatoare si cat mai mult timp pentru voi si copii!
A 6 ani si 2 luni, C 3 ani si 4 luni