sâmbătă, 25 iunie 2016

Carti pentru dezvoltarea abilitatilor practice si arte vizuale




 Azi mi-am propus sa va dezvalui cateva din cartile noastre de dezvoltare a abilitatilor practice si artistice la copii. Deseori la gradinita sau scoala nu se acorda o importanta cuvenita acestor ore din diverse motive :lipsa materialelor, a timpului (in favoarea altor materii considerate de baza) sau a insuficientei personalului didactic vis a vis de numarul mare de scolari sau prescolari. 

Vazand predilectia copiilor mei in acest domeniu si placerea de a face lucruri noi, am achizitionat o serie de carti pentru atelierele noastre de acasa creativ-recreativ-educative. De asemenea ne-a facut o mare placere sa descoperim multe proiecte de la cei care le impartasesc cu ceilalti pe pagina pinterest.com

Am postat in articol doar carti care le mai puteti procura de la marii en-detailisti on line (librarie.net sau elefant.ro)

Asa dupa cum observati prima pe lista mea este MY ART BOOK, pentru ca contine mai multe proiecte din domenii diferite, extrem de incitante si interesante pentru copiii peste 6 ani. Poti invata cum sa faci un tablou utilizand diverse piese (legume, plastic, lemn), o masca africana, tablouri dupa pictori celebri utilizand creta, acuarele, guasa sau tempera, sa decorezi pietre, sa faci colaje super interesante, sa faci poze artistice, sa utilizezi tehnica stampilatului, a mozaicului si cate si mai cate. In carte se arata opere recunoscute si materialele, pasii de care ai nevoie pentru a crea tu insati ceva asemanator.









O carte reusita, pentru copii de la 3 ani, cu foarte multe idei de petrecere a timpului si al carui cuprins l-am scanat tocmai pentru a va face o idee este :365 de lucruri de creat si confectionat









Este o mica enciclopedie a activitatilor practice astfel ca este imposibil sa nu gasesti ceva de facut in orice moment al zilei, in functie de ceea ce cauti si mai ales daca ai niste materiale de craft si pictura, de baza, acasa la tine.

Cartea Lucram si ne distram, o gasiti scanata la magazinul elefant.ro si va puteti da seama ce continut de idei si proiecte gasiti in ea. Aduce o serie de proiecte interesante de derulat cu copiii, acasa.


Cartea, Imi place sa pictez se adreseaza copiilor mai mari de 8 ani, in opinia mea avand proiecte si tehnici mai concrete ce cer o mana mai ferma si un nivel de cunostinte mai dezvoltat. Totusi, daca aveti un copil cu aplecare catre arta, pictura si desen fiind inca mic pentru a se bucura de carte, eu va recomand sa o cumparati pentru ca mai tarziu, este posibil sa nu o mai gasiti pe rafturile librariilor.







Nu la fel pot sa spun despre CARTEA ACTIVITATILOR PRACTICE ce este dedicata si copiilor mai mici si care este structurata pe anotimpuri gasind astfel foarte multe idei pentru toate varstele. Nu necesita cunostinte sau materiale speciale, este usoara si proiectele sunt notate cu gradul de dificultate, in susul paginii.










Cartea micilor artisti: ARTA SI IMAGINATIE are un nivel mai ridicat de dificultate adresandu-se tot copiilor mai mari, peste 8-10 ani din punctul meu de vedere. O mai gasiti disponibila la magazinul on line librarie.net in caz ca doriti sa o luati. Stocul ei este aproape de epuizare.








De asemenea puteti gasii surse practic inepuizabile de idei in orice domeniu in care va propuneti sa lucrati cu copiii pe pagina de internet www.pinterest.com. Eu am  aici cont in care mi-am salvat multe idei din care lucrez si care mi s-au parut inteesante.

In speranta ca cele cateva cuvinte si imagini postate de mine in acest articol o sa va ajute sa descoperiti carti interesante pentru copiii vostri noi va dorim Vacanta Placuta! Cat mai multe activitati practice, distractive si educative....

A 7 ani si 5 luni si C 4 ani si 6 luni.