sâmbătă, 11 iunie 2016

Max Lucado si timpul pentru suflet



Ma voi stradui in limita timpului disponibil sa va prezint in cateva cuvine si imagini un autor a carui creatii ne-au ajutat sa ne intregim valorile sufletesti :Max Lucado.
Cine este autorul? "Este unul dintre cei mai bine vanduti autori americani de carti pentru copii si adulti.""Esti pretios a fost vanduta in aproape trei milioane de exemplare"
Cartile din seria Hermie, pot fi citite si celor foarte mici avand un text usor si imagini multe, reusite si elocvente. Noi am citit prima oara :Hermie, o simpla omida.

Pe spatele cartii avem o descriere graitoare si relevanta:


Privind la lumea din jurul sau Hermie remarca faptul ca nu este o vietate deosebita si atunci cand se roaga ii vorbeste lui Dumnezeu despre framantarile sale.



Raspunsul pe care il primesc, Hermie si prietenul sau Viermisor ii linisteste pentru o perioada. Apoi, ei intalnesc un melc si sunt fascinati de casa primitoare si calduroasa pe care acesta o are si se poate refugia.



Ajung din nou sa se lamenteze si sa fie nemultumiti din pricina simplitatii lor cerand raspunsuri .


Povestea continua cu inca doua situatii in care cei doi prieteni se vor compara cu alte vietati si cu insusirile lor, in fata carora ei par atat de neinsemnati. Intr-o zi Hermie se simte cuprins de un somn foarte adanc si prietenul sau ii doreste odihna placuta fara sa stie ca in urma acestui somn micuta omida se va transforma complet.


Hermie, viseaza ca devine cineva deosebit....


si lucrul acesta chiar se intampla...asa dupa cum bine stim . Increderea lui Hermie in Dumnezeu este rasplatita pe deplin. Inconjurat de dragostea Lui, incurajat de anturaj si cu multa credinta si rabdare simpla omida devine ceva minunat. Oare nu asta ne dorim si noi ca copiii sa inteleaga?

 Noi (eu si fiica mea cea mica de 4 ani) am precedat citirea acestei carti de o mica activitate de descoperire a ciclului vietii la fluture. Asadar, am citit in primul rand cartea Omida mancacioasa:



despre al carei continut nu stiu daca mai trebuie sa scriu avand in vedere notorietatea ei si faima autorului de carti pentru copii: Eric Carle. Cartea arata cum o omida iesita dintr-un ou manaca diverse lucruri (pe care le si numaram) si ajunge sa se inconjoare intr-un cocon si apoi sa se transforme intr-un minunat fluture.

Citind cartea, noi ne-am jucat cu figurinele de la Safari, fluturele (ale carei imagini se pot vedea aici ) si am mai avut o fisa de colorat legata exact de subiectul cartii ca si o recapitulare a ei. O multime de activitati, idei creative legate de cartea lui Eric Carle le gasiti pe pagina aceasta de  idei


Am continuat colorand cu creta colorata (cumparata de la Lidl, de la firma care le furnizeaza acestora materiale creative : Crelando) si betisoare de urechi o fisa de colorat din blocul de colorat de la Melissa& Doug (din a carui continut va redau fisa rezumat al continutului.)






 Apoi, am vizualizat CD-ul apartinantd carticelei de mai jos, o colectie Pasi spre cunoastere despre care am mai scris :  aici (cand am vorbit despre corpul omenesc) si aici (cand am vorbit despre elefanti)



Trebuie sa mentinez ca din acesta serie a scriitorului Max Lucado, serie ce este destinata copiilor mai mici am mai citit inca doua carticele la fel de minunate si cu mesaj clar  crestin educational pentru cei mici.
In Cartea Dumnezeu ma asculta cand ma rog Hermie invata lectia importanta a increderii in promisiunile lui Dumnezeu si puterea de nepretuit a rugaciunii. Atunci cand omiduta Hermie merge spre casa bunicii intalneste un prieten Antonio furnica, ce si-a prins un picior sub o piatra mare. 


Piatra e uriasa si Hermie singur nu o poate urni asa ca pleaca dupa ajutoare dar fiecare e ocupat cu ceva si nu il poate ajuta. Hermie, aude o voce...


si isi aminteste cat este de importanta rugaciunea in vremuri de cumpana



si dupa acest moment isi recapata speranta in rezolvarea situatiei.


Intorcandu-se la prietenul lui va avea parte de ceva exceptional si complet neasteptat care ii va elibera amicul din stransoarea pietroiului. Morala povestii este asadar simpla, nu?



 Cartea cumparata recent, care s-a adaugat celor doua de mai sus ne-a furnizat o frumoasa pilda despre toleranta, intelegere, iertare :valorile prieteniei adevarate. Cartea Dumnezeu ma iarta si eu te iert are ca personaje principale pe Hermie si prietnul sau, Viermisor. 


Hermie, fascinat de aparitia toamnei si bucurandu-se de peisaj uita de o promisiune facuta prietenului sau aceea de a-l ajuta sa faca un banner pentru Sarbatoarea Recoltei. Cand ajunge la el, acesta terminase treaba cu ajutorul a altor prieteni si il iarta pe Hermie cand acesta isi cere iertare zicandu-i:" Te inteleg, Hermie. Toti gresim uneori. Iar prietenii trebuie sa se ierte unii pe altii."


Intamplarea face ca si Viermisor sa greseasca in fata lui Hermie uitand sa ii treaca numele pe banner asa cum l-a trecut pe al tuturor vietatilor care participau la sarbatoare.


Aici, doream initial sa ma opresc si sa va las sa descoperiti singuri finalul dar nu ma pot abtine in a relata dialogul pe care il are Hermie cu Dumnezeu:

- Ah Doamne. Iti vine sa crezi ce mi-a facut Viermisor? A uitat sa scrie numele meu pe banner. Apoi mai voia si sa-l iert.
-Dar Viermisor te-a iertat pe tine ca ai uitat sa-l ajuti sa picteze bannerul, nu-i asa? Si te-a iertat ca ai uitat sa-l ajuti sa-l agate in gradina.
Dumnezeu avea dreptate, iar Hermie stia asta.
- Ar trebui sa-l iert si eu pe Viermisor. Imi pare rau , Doamne. Me ierti?
- Eu te iert ori de cate ori iti ceri iertare, ii spuse Dumnezeu..."

Suntem foarte incantate de acest autor asa ca am cautat sa achizitionez si cartile sale destinate copiilor mai mari (peste 5 ani,dar depinde de nivelul de intelegere al copiilor, pana la urma nu putem pune etichete) si chiar adolescentilor. Ca si in cazul carticelelor cu Hermie, ele au acelasi personaj principal : Panciello. El traieste intr-un orasel Wemmick, unde toti omuletii creati de Eli, tamplarul sunt de lemn. Intamplarile sunt menite sa ne aduca in fata diverse situatii in care oamenii se pot regasii foarte usor. In  urma citirii acestora ne raman in minte adevarate lectii de viata, de conduita corecta, morala, crestina. Voi scrie in detaliu despre ele intr-o postare viitoare.
Privind pe spatele primelor doua volume iti poti da seama spre ce ne indeamna autorul si ce lectii valoroase contin cartile.







In  speranta ca aceste informatii va vor ajuta in alegerea unor carti frumoase si educative pentru copiii dvs. noi va dorim lectura placuta.

A, 7 ani si 4 luni si C,4 ani si 6 luni.