marți, 14 iunie 2016

Printesa Klara in cautarea fericirii

Daca ajungeti pe la magazinul Ikea si aveti copii este imposibil sa nu vrei sa le cumperi ceva. Sunt multe jucarii frumoase, unele mai scumpe altele mai pentru toate buzunarele. Am cumparat celor doua fetite cate o mica amintire atunci cand ne-au asteptat cuminti acasa si noi am fost o zi plecati la cumparaturi. Astfel a ajuns o printesa de carpa in bratele fiicei mele cele mari (care avea atunci 5 ani si 8 luni) si  care adora acesta lume a zanelor si printeselor, in timp ce o marioneta bufnita, simpatica si moala a poposit in mainile celei mici care nu avea inca 3 ani si care iubea nebuneste toate animalele si pasarile.
Cu timpul, printesa de carpa, moale a devenit partenera de somn a fiicei mele  si mare i-a fost bucuria cand de curand am adus acasa si o poveste legata de ea. Nu inceta sa spuna entuziasmata" Mama, uite ca este si eroina, are propria sa poveste"




Cartea Printesa Klara in cautarea fericirii se poate achizitiona cu card Family la pret mai mic de la acelasi magazin. Este o poveste cu imagini foarte frumoase,  usoara si un mesaj simplu : fericirea tuturor parintilor poate fi (re) data doar de copiii atenti si iubitori.

Printesa Klara traieste intr-o familie fericita in care tatal, are mereu timp pentru cateva jocuri si zambete cu ea desi are de condus un regat. Intr-o zi el devine incapabil sa mai rada (stressul zilnic). Fericiriea nu-i poate fi redata nici de doctori si nici de printesa fiica ce incearca din rasputeri sa il distreze.




Printesa Klara pleaca (fara stirea parintilor!) in Padurea Fermecata (si plina de primejdii) ca sa caute fericirea pierduta a tatalui sau. Intalneste in primul rand un motan care o avertizeaza cu privire la primejdiile din padure iar printesa replica : " Cand cauti fericirea, trebuie sa fii curajos..." o replica ce da de gandit chiar si oamenilor mari. Nu prea imi plac mie cartile care dau ca exemplu plecarea copilului de acasa, fara a anunta pe nimeni, pentru a rezolva un conflict sau situatie (de orice natura). O plecare, reala sau imaginara de acasa semnifica neputiinta familiei de a rezolva o problema impreuna sau a copilului de a comunica cu parintii si da de gandit  in devenirea sa ca adolescent. Poate fi o portita spre o viitoare rebeliune daca mesajul e prost inteles. Asadar, eu le-am atras atentia copiilor mei ca printesa a gresit plecand singura intr-o lume necunoscuta si fara sa ia nici macar un slujitor cu ea si neanuntandu-si parinii care i-a supus la niste emotii teribile prin fapta ei nesabuita. De obicei ne punem o serie de intrebari cand citim o carte si care ne ajuta sa o intelegem mai bine.Am scris despre ele aici


Citind povestea am descoperit si niste propozitii incomplet sau prost traduse, spre exemplu atunci cand Klara intalneste un pui de caprioara care zburda fericit marturisindu-i printesei ca este bucuros pentru ca e amuzant sa sari, ea gandeste in sinea ei astfel: "Hmm...tata nu ar fi de aceeasi parere, se gandi printesa.. Burta lui e prea mare si picioarele prea subtiri. Fericirea cuiva nu se neaparat fericirea tuturor" Am citat din carte. Cum sa citesti copilui asa o propozitie...asa ca incerci disperat in timpul lecturii din fata copilului sa improvizezi, asa ca eu am zis: Daca pe cineva il face fericit un lucru nu inseamna neaparat ca acel lucru va aduce tuturor fericire.
In timp ce gandea asa, in calea ei apare "motanul" (dupa cum apare in text) si care este de fapt o creatura cu urechi verzi(dupa cum e prezentat pe spatele copertii), ce pare mai mult un spiridus, pe nume Krulling care are capacitatea de a auzi gandurile si care ii devine prieten.







Trecand peste aceste greseli de redactare, povestea continua cu noi aventuri ale printesei in padure, unde prin curaj si solutii copilaresti, simple reuseste sa treaca de toate incercarile pana ajunge in fata vrajitoarei care facea sa dispara lucruri si despre care fetita credea ca este vinovata de furtul fericirii tatalui sau. Acesta vrajitoare dorea sa o transforme in stana de piatra si sa o adauge la colectia sa dar vraja ii este inversata de fetita cu o oglinda ce o avea in posetuta ei...asa ca creatura cea rea este impietrita. Cu toate acestea, printesa ne indeamna sa credem fiind sigura ca :" fiecare om are o parte buna ce incearca sa iasa la suprafata" si atingand statuia vrajitoarei ,ea se sparge singura si din interiorul ei apare o batranica ce ii multumeste ca a eliberat-o spunandu-i :"N-a fost deloc amuzant sa fiu inchisa in corpul acelei vrajitoare". Un final bizar chiar si pentru copii cu imaginatie. Pe mine m-au intrebat fetele: Cine era batranica si cum a fost pusa in corpul acelei vrajitoare? Cine a pus-o?
A trebui sa inventez ceea ce lipseste din poveste...





Drept rasplata pentru binele facut batranica, acum cumsecade ii daruieste niste papuci magici ca sa ajunga mai repede acasa, unde venirea ei...readuce de fapt si fericirea regelui care remarca (singura fraza care iti da de gandit si normala pentru un parinte care crede ca si-a pierdut copilul cand acesta a lipsit de acasa zile in sir) : ..."Tu esti fericirea mea!Mi-am dat seama de asta indata ce nu te-am mai gasit. Ma bucur nespus ca te-ai intors!"
Asadar, prezenta copiilor nostrii in casa si vietile noastre este motivul fericirii permanente si a implinirii parintilor.

Aceasta este o carte mai mult comerciala (din punctul meu de vedere) avand la baza o poveste simpla, o aventura pe placul copiilor de 4-6 ani al carei farmec este dat de papusile personaje care se pot achizitiona din magazin si suplimentat de imagini foarte reusite constituind astfel deliciul jocurilor pe acesta tema la la cei mici. 
Fata mea vroia initial sa aiba si papusa rege...dar avand 7 ani nu a mai insistat in mod deosebit multumindu-se doar sa stie povestea printesei Klara.

Speram ca v-am putut da cateva informatii interesante noi va dorim spor la citit si joaca.
A 7 ani si 4 luni si C 4 ani si 6 luni