marți, 27 noiembrie 2018

Iacarii acrobati - povestea unui vis

Am cumparat acesta carte mai mult pentru o parte din titlu, ilustratie si descrierea ei ( vizibila de pe siteul librariei de la care cumpar carti on-line), care m-au incitat desi ma gandeam atunci cand priveam coperta foarte frumos desenata, ca ar fii mai potrivita pentru niste baieti.



 Dupa ce am citit-o cu fetele mele mi-am dat seama ca este universala si se potriveste oricarui copil (sau adult) ce are un vis .Povestea poate motiva orice copil  sa nu uite si sa nu renute la ce isi doreste , ci sa  faca tot ce ii sta in putiinta pana la final.Cartea ne arata clar cum perseverenta si munca te poate duce la realizarea viselor.


Cartea a fost o decoperire inedita, placuta, interesanta care ne-a deschis noi orizonturi de cunoastere din domeniul aviatiei romanesti trecute si contemporane.Ce pot sa spun ? Odata dechisa nu am putut sa o abandonam pana nu am terminat-o! Ne-a tinut in suspans. Eram curioase sa aflam derularea destinelor celor trei baieti pe care autoarea ni-i prezinta atat de pe intelesul copiilor incat iti lasa impresia, dupa parcurgerea paginilor, ca i-ai intalnit pe acesti copii simpatici si  ca ii poti considera de acum, prietenii tai. Povestea lor e spusa sincer, direct, fara ocolisuri si cu inima deschisa astfel ca sa para tangibila si realizabila de oricine.
Dan, Lache si Condorul sunt prezentati de Jabar, cainele ce avea sa le fie prieten de nadejde atunci cand cei trei ajung la implinirea visului lor de o viata: acela de a face acrobatii aeriene.



Pana la acel moment glorios vom avea sa facem o incursiune completa in vietile lor asa cum s-au derulat de la copilarie pana la maturitate.






 Cu ajutorul povestitoarei, Alina Baltac vom fii alaturi de ei in cele mai importante momente ale vietilor lor si ii vom ajunge sa ii cunoastem foarte bine putand sa le admiram tenacitatea,curajul  si implicarea totala astfel incat sa devina exemple vii pentru cei care ii cunosc.Scriitoarea ne ajuta de asemenea prin intermediul povestii sa intelegem mai multe despre avione, primele zboruri si pionierii romani si universali care au contribuit la cucerirea aerului.


 De asemenea, in carte ne mai sunt propuse cateva jocuri, adevarate provocari binevenite in pauzele de citit, pentru copiii. Noi le-am apreciat.



Imaginile sunt foarte, foarte reusite, placute si in completa relatie cu istoria prezentata. Ele fac lectura acestei carti poveste-mini-encilopedie a lumii aviatice sa fie foarte interesanta dand o valoare in plus cartii. Cred ca ilustratorul are o mare importanta in a pune in evidenta frumusetea unei carti facand-o mai atractiva si mai speciala , atunci cand artistul are potenial si talent deosebit asa cum este cazul lui Yanna Zosmer. Multe felicitari!
O carte ce nu este doar o bibiografie a unor indrazneti ai aerului, contemporani cu noi, ci este si o sintetica introducere in lumea avioanelor si a unor vise mari care se pot infaptui si de oameni obisnuiti. Iata, ca in Romania contemporana mai exista oameni speciali care pot deveni un simbol peste timpuri ...caci chiar si in vremuri grele se pot naste valori care sa fie ambasadorii tarii noastre pretutindeni in lume.

Inchei cu cea mai frumoasa surpiza care le-am oferit-o eu copiilor mei dupa ce am lecturat cartea. Acesta nu a fost un zbor cu avionul, intrucat deja am trecut de acesta experienta si nici de urmarirea lansarii si decolarii aeronavelor  pe pista unui aeroport( caci si asta ne-a bucurat deja) ci a vizionarii unui spectacol aviatic de maiestrie. Nu am vazut life (dar o sa incercam sa implinim acest lucru candva) ci pe o inregistrare a unei eminsiuni a TVR pe youtube, despre Iacarii acrobati. :



Cred ca v-am starnit deja interesul....Noi va dorim vise mari si teluri inalte care sa va conduca cat mai sus de-a lungul anilor.

A, 9 ani si C 6 ani