joi, 30 mai 2019

Despre arta si oameni geniali - Leonardo da Vinci

Cum l-am introdus pe Leonardo in viata noastra? Cum am reusit sa le fac sa vada si sa aprecieze opera unui artist cu orientari atat de vaste si diverse? Cred ca cheia este multitudinea materialelor si activitatilor. Intodeauna am considerat ca fiecare element nou de cunoastere din viata unui copil trebuie sa fie insotit de activitati practice, placute, indiferent daca e vorba de invatarea literelor sau descoperirea unei tari de pe glob si cu atat mai mult cand am pasit in lumea artei, pictura si muzica.

In primul rand, am citit impreuna din cartea ARTISTI DE GENIU, carte cu autocolante pusa la dispozitia noastra de editura Corint Junior. Aici, in cele doua pagini dedicate artistului am putut sa descopeim cele mai importante date despre el si cele mai cunoscute opere. Nu are rost sa va relatez curiozitatile cu privire la munca de inventator a lui da Vinci sau sa enumar binecunoscutele lui picturi. Va pot arata, comorile citite de noi in ideea ca poate decideti sa folositi acelasi traseu in descoperirea acestui mare talent. Tot acesta carte am folosit-o si cu prilejul cand l-am cunoscut pe Degas aici





Mai multe despre portretul Mona Lisa am citit in cartea : PICTURI CELEBRE, carte cu autocolante ce vine de la aceasi editura si pe care o folosim mereu in lectiile noastre despre pictori si arta.




Depre acelasi binecunoscut tablou am citit cu placere in ARTA PE INTELASUL COPIILOR( carte alba), obervatiile scrise acolo ne invata treptat cum sa privim, gandim o pictura si cum sa ne bucuram de ea .Am mai prezentat acesta carte si aici




Cat priveste un alt portret faimos: Doamna cu hermina, mai multe comentarii si puncte ce ar trebui sa ne atraga atentia sunt scrise in paginile dedicate lui da Vinci :MY VERY FIRST ART FAMOUS PAINTINGS, tiparita de catre editura Usborne.




Un alt punct in activitatea nostra a fost ( poate cel mai placut) urmarirea filmului : Leonardo da Vinci- Visul zborului, un film conceput special pentru copii, asa cum sunt toate din colectia micul Geniu, puse la dispozitie de ERCPress.







Un film documentar foarte interesant despre acest artist mai puteti urmari gratis, pe pagina Misterele istoriei de pe canalul youtube. Le multumim ca ne pun la dispozitie filme atat de educative.




Ce activitati practice mai puteti face cu copiii? Va redau mai jos cateva din posibilitatile ce sigur il vor captiva pe copii si pe care le puteti descoperii pe pagina www.pinterest.com.Un exemplu ar fi:
   https://pin.it/gnemxp632pvumw

Noi am optat pentru aceata activitate, anume un fel de mosaic:




Noi va dorim cat mai multe activitati frumoase cu copiii dvs. care sa le umple vremea copilariei.
Cu drag,
A10 si C7