vineri, 24 aprilie 2015

Invatam despre florile de primavara

Uitandu-ma dupa alte carti pe site-ul www.librarie.net am zarit cu totul intamplator doua carti minunate ale autoarei Daniela Drescher : Lili, Printesa Florilor  si Vino cu mine in imparatia Ondinelor ( o gasiti aici) editata de Univesr Enciclopedic&tradeCartile te impresioneaza prin imaginile superb desenate in stil suav parca de acuarela. Paginile te poarta parca vrajit in lumea micutelor zane si ondine, in lumea florilor dar si a apelor.
Rasfoind prima carte mi-am dat seama ca povestea printesei ar putea fii un prilej pentru noi de a ne amintii si a face jocuri noi despre flori, aflandu-ne in plina primavara.


"Ati trecut vreodata, vara, pe langa un crang inflorit?...Dincolo de un astfel de crang se afla imparatia printesei Lili" . 

Povestea ei este ata de sensibila si frumoasa ca nu te poti abtine sa nu o citesti de mai multe ori.(cel putin asa s-a intamplat la noi) .Cu printesa Lili cunoastem animalute, pajisti si padurea caci ea este prietena si vorbeste cu toate cautandu-si ... ceea ce pentru multi ajunge sa fie un ideal al vietii. 


Va lasam si pe voi sa descoperiti cu Lili, lumea necuvantatoarelor si cat de simpla poate fi fericirea.

Lasand la o parte frumoasa poveste am pasit in lumea reala si  Am citit cateva informatii despre flori din:




  Apoi, ne-am continuat "Calatoria printre ierburi si lumina" inceputa candva anul trecut cand am lecturat prima data paginile extraordinarei carti scrise de Iulia Iordan si editata in conditii grafice cu totul speciale de catre Cartea copiilor.Cartea e scrisa ca si cum ar fi jurnalul unei fetite, Luli care locuieste nu departe de oras intr-o casuta idilica inconjurata de natura. Ea si catelusul Norocel  ne fac cunostinta, intr-un mod ce ne starneste curiozitatea, cu o serie de plante comune, aratandu-ne proprietatile lor medicinale, retete, cum sa colectionezi plante si multe altele. Cartea abunda de multe jocuri pentru copii pe intreg parcursul ei.


Noi am citit despre papadie ,aspra urzica si comunul trifoi.


"Daca vei sti sa privesti bine o planta, o sa-ti spuna singura povestea ei."

Am rasfoit si minunata carte FLOAREA din colectia Primele mele descoperiri editata de ErcPress.


Prima data cand am rasfoit acesta carte am ramas muta de uimire cat de interesanta poate sa fie prezentarea continutului. Are niste foi transparente in interior care face ca o imagine privita pe o foaie sa se schimbe si sa adauge noi detalii pe foaia imediat urmatoare prin suprapunerea foliei si a desenelor de pe ea pe pagina urmatoare. Exemlul  e la pagina cu brandusa.

La imagine cu campul de flori gazele par sa zboare de pe o pagina pe alta.


 Sper ca se observa cat de frumos completeaza imaginea, folia transparenta care se suprapune cand pe o pagina si cand pe cealalata.

 Informatiile sunt prezentate in forma lejera dar va las sa descoperiti singuri mesajele din interior. 
Pot sa a spun ca am achizitionat toate cartile care le-am mai gasit din acesta colectie

Am mai privit apoi din cartea de la editura Aramis, Descoperim padurea florile care cresc in padure si am citit cateva lucruri interesante . Pot sa va spun ca acesta colectie Cartile tale este foarte interesanta, completa si care nu ar trebui sa lipsesca din biblioteca copiilor nostri. Nici una din cartile  pe care le-am achizitionat  nu m-au dezamagit ci dimpotriva m-au incitat sa cumpar cam tot ce am gasit disponibil din acesta colectie.



Tot in aceste zile am mai citit odata aventurile din gradina ale celor doua papusi :Luna-Betiluna si Dora-Minodora si gradina


Spatele cartii arata imaginile exacte ale florilor din poveste.


Am incheiat cu  activitati artistice cu flori. 
1. Aveam xeroxate mai multe trupuri de zane in alb si negru. fetele le-au colorat si apoi le-au imbracat in petale de flori.Am cules mai multe flori din gradina si apoi am folosit aracetul pentru a le fixa. La final le-am pus la presat...





  selectie la rezultatul final:


2. Flori realizate cu:
- hartie colorata pentru briose
-petale de flori textile
-pom-pom
- paiete
-carton colorat, lipici

Asa arata hartia pentru forme de briosa. Eu le-am luat de la D&M.


Compozitie C, 3 ani si 4 luni:


Compozitie A, 6 ani si 3 luni:


3. Desen: campul de flori realizate cu niste culori absolut fenomenale de la DacoArt :" E cerat cand mazgalesti, E pastel de-o zapacesti, Acuarela de-o stropesti."



Astept mesajele vostre. Daca ati gasit articolul interesant va rog sa il distribuiti si poate sa va abonati pentru noutati. Adresa noastra de FaceBook .Veti gasi o comunitate frumoasa si multe alte postari

Spor la joaca va dorim si la cat mai multe clipe minunate petrecute cu copiii!