luni, 11 mai 2015

Casuta

Casuta, scrisa de Virginia Lee Burton si editata de Cartea copiilor este o carte absolut minunata. Nu am cuvinte sa descriu acesta carte ce ne-a emotionat pana la lacrimi. O carte despre trecerea timpului, despre schimbarile facute de progresul omenirii (bune si rele),  despre succesiunea generatiilor, despre valori care raman totusi neschimbate (pentru cine le intelege si iubeste), despre bucuria, linistea si implinirea care o poate aduce apropierea de natura.


In interiorul cartii a carui forme perfecte permit usoara manuire  de catre manute mici de copii gasim o poveste a carui erou principal este o casuta, care nu este un lucru, un obiect ci o fiinta care poate vedea, gandii si este capabila de a fi curioasa, bucuroasa sau trista. Povestea este insotita de imagini absolut perfecte (uitandu-ma la ele imi vine in minte cat de frumoase sunt cartile acum si cat de putine astfel de ilustratii gasem in cartile copilariei mele) care pot fii un bun prilej pentru a vorbi despre anotimpuri cu cei mai mici dar si despre fazele lunii cu cei mai mari.




"Casuta era foarte fericita acolo sus, in varful dealului in care fusese construita....Noaptea casutei ii placea sa priveasca luna cum se implineste, cum dintr-o dunga subtire se transforma in luna plina..."

Zillele, noptile erau aproape la fel si totusi diferite, casuta a invatat sa deosebeasca anotimpurile si apoi a observat cum unele transformari au inceput sa apara, transformari care veneau de la orasul a carui lumini le vedea la inceput doar in departare. Orasul intotdeauna o facuse curioasa si se intreba cum este sa traiesti acolo.


Apoi, anii au continuat sa treaca si timpul a adus mereu alte lucruri noi , asa cum face in viata fiecaruia infaptuind schimbari sub ochii nostrii.. Casuta ramane in tot acest timp la fel: un observator fin al peisajului si a vietii cotidiene si totusi trecerea anilor o schimba si pe ea.


 Cumva reusi sa se adapteze?Este posibil ca schimbarile si tehnicile noi inventate de om sa aduca si efecte pozitive? Va las sa descoperiti in aceasta unica poveste care deschide portile unor noi universuri  mai ales pentru copiii cu copilarie urbana si prea putina viata la tara....

A, a facut un mic desen spunandu-mi :"Mami, ce mult mi-ar placea sa traim si noi la tara ! E asa de frumos! "


In carte se vorbeste despre fazele lunii asa ca am studiat un pic acest aspect cu fiica mea cea mare. In cartea 

am gasit cateva informatii pretioase despre unicul satelit al Pamantului: Luna


Apoi in carte Descoperim Pamantul, o carte ticsita cu informatii pentru copii din colectia Cartile Tale a editurii Aramis


am citit si aflat ca " Intr-un an, Luna inconjoara pamantul de douasprezece ori. Din acesta cauza un an este impartit in 12 luni. Acest astru al noptii are nevoie de 29 de zile pentru a face un ocol cmplet al Pamantului.timpul acesta se numeste luna....Fiecare din cele patru anotimpuri dureaza cate trei luni..."


Cartea Cum functioneaza Pamantul ne-a adus alta informatie pretioasa despre importanta Lunii.


Este una din putinele carti tridimensionale cu multiple buzunarase secrete si un continut foarte interesant. Voi vorbii mai pe larg despre acesta carte intr-o postare viitoare. Cum spuneam, aici intr-un colt mic am citit ca daca nu ar exista Luna Pamantul s-ar invartii mult mai repede si ca ar scurta zilele....



Fiicei mele mai micute i-am citit alta carte, despre anotimpuri intrucat in Casuta se aminteste mult despre ele. Prima mea carte anotimpurile, de la editura  Litera International este o carticica cartonata cu multe clapete care se trag si completeaza inedit desenul initial. Carticica este absolut fabuloasa si fetita mea mica a rasfoit-o de foarte multe ori cu mult timp ca eu sa ii pot vorbii de continut fiind una din preferatele ei. 


Se vede aici ca atunci cand tragi clapeta :merele se fac rosii, , in parta cu primava apare un cuib de pasarele iar printre frunzele ce cad toamna  apar si unele aramii.


Iata cateva imagini despre primavara: 





toamna:  



si iarna:




cu mentinea ca surprize mai minunate va asteapta prin paginile ei.
Fetita mea cea mica deja stia anotimpurile, succesiunea lor si elemantele care le definesc.Se gasesc oricum multe alte carti pe aceeasi tema.

Astept mesajele vostre. Daca ati gasit articolul interesant va rog sa il distribuiti si poate sa va abonati pentru noutati. Adresa noastra de FaceBook .Veti gasi o comunitate frumoasa si multe alte postari.


 Multa bucurie in lectura si la cat mai mult timp petrecut cu copiii vostri va doresc!
A, 6 ani si 3 luni si C 3 ani si 5 luni