duminică, 31 mai 2015

Strauss si valsul trandafirilor de mai

Iata ca a sosit timpul, pentru noi sa cunoastem al 5-lea spiridus care traieste in Padurea Muzicala. A, de abia astepta acest moment!



De cand am inceput sa citim cartile Cristinei Andone, editate la Adevarul fetita mea nu numai ca a retinut foarte multe amanunte despre fiecare compozitor dar a inceput sa recunoasca si sa iubeasca muzica.Ii place sa ii pun un CD si recunoaste cu placere compozitorul sau danseaza pe muzica. Ea a decretat ca il iubeste pe Mozart care i se pare cu o fire asemanatoare cu a ei :vesel si jucaus. Nu l-am luat inca in calcul pe Strauss , Regele Balurilor. Pana si micuta C, a spus ca ii place de Chopin. Am zambit. El are o fire la fel ca si a ei: timida si linistita. Chiar si ea a tras cu urechea si la ultimii trei compozitori a stat langa noi cand am citit si si-a putut alege un preferat.
Anul trecut, intre primavara si vara am inceput sa cunoastem spiridusii muzicali cu primul dintre ei ales de mine: Vivaldi. Apoi a urmat toamna, si in acest anotimp l-am cunoscut pe Chopin. Iarna ni l-a adus pe Ceaikovski si cam la acel moment a trebuit sa ii explic fetitei mele ca spiridusii muzicali nu traiesc intr-o padure muzicala, pentru ca ei au fost compozitori care au trait in perioade diferite, insa in acesta poveste minunata ei se intalnesc. Draga de ea, mititica, spera ca ei mai traiesc ...mai ales ca eu i-am facut nemuritori...
A asteptat cu mare nerabdare venirea figurinelor care ne-au inveselit studiul fiecarui compozitor, pe langa alte activitati care le-am organizat cu ocazia cunoasterii lor si despre care sper sa pot scrie curand.
Figurinele  sunt realizate de catre o adevarata artista, pentru noi, din pasta Fimo. Sunt placute la atingere: moi si calde, dar un pic fragile. Asa ca trebuie avuta grija in joaca cu ele. Daca mi s-a desprins arcusul lui Vivaldi sau un fir de par a lui Chopin le-am lipit la loc cu lipici PIC. De atunci , A, care tine la ele ca la ochii din cap, le aliniaza pe toate, dupa ce se joaca, in cel mai sigur loc pentru ea: mica vitrina din sufragerie.
Sa revenim la carte. Este una din cele mai frumoase si reusite dupa opinia mea, moduri de a face cunoscut intre copii creatiile unui mare artist : Strauss, regele valsurilor. Ca de obicei cei doi copii, Thea si Sashi ne conduc spre casuta spiridusului, unde ii intampina animalul lui de companie (fiecare spiridus are unul): Paunul Grand Junior un binecunoscator al tuturor etichetelor si protocoalelor de la curtea nobililor. Casa in care sta Strauss il reprezinta, impunatoare, grandioasa  si incapatoare pentru a tine in ea baluri cu multi invitati.


Copii, imbracati de bal de acesta data, vor face cunostinta cu toate lucrurile preferate de Strauss, asa dupa cum sunt prezentate pentru fiecare spiridus (acesta fiind si un mod de a-i cunaoste mai bine si de a retine particularitatile lor).



Pentru noi, a fost un prilej sa facem cateva activitati, pentru a-l intelege mai bine pe Strauss;
1. Am admirat trandafirii in floare
2. Am vizitat doua alei pline de castani in floare (una dintre ele numindu-se chiar Aleea Castanilor)
3. Am degustat dulceata de trandafiri (furnizata de o foarte buna prietena, maestra in pregatirea diverselor astfel de bunatati. Monica, iti multumim si speram sa pasim in viitor in magazinul tau "Camara cu bunatati" la care visezi sa il poti face)
4. Vom face cateva bezele...asa cum le iubea Strauss

In carte, Strauss este organizatorul unui Mare Bal din Padurea Muzicala, in care sunt invitati toti spiridusii muzicali, mascati. Cartea de asemenea ne prezinta si un Ghid de Buna purtare la concert...foarte bun de citit pentru cei care vor merge prima data acolo. La capatul acestui ghid aflam ca: " Sonata este o piesa in care rolul principal il are un instrument, Concertul este o muzica interpretata de un grup de instrumente si Simfonia este o muzica pentru orchestra."
Traind intr-un orasel atat de mic, nu am avut ocazia sa o duc le A la ceva potrivit varstei ei cu exceptia operetei Hansel si Gretel pe care a vizionat-o cu foarte multa placere si atentie. A fost foarte impresioanta de muzica live a orchestrei si de vocile puternice ale artistilor.

Asadar la Marele Bal vin toti spiridusii, dintre care A i-a recunoscut imediat pe cei despre care am vorbit si a desenat chiar doi dintre ei cu animalutele lor : pe Vivaldi si Mozart.


Cartea continua cu o poveste frumoasa despre un print care isi cauta o printesa potrivita pentru a se casatorii cu ea. Aceasta poveste ne aminteste de Cenusareasa, nu-i asa? Ei, este vorba chiar despre nepotul ei, care va fi ajutat de spiridusul Strauss si Paunul lui sa isi gaseasca aleasa. Cum vor fi ei implicati in acesta selectie? Va las sa descoperiti singuri citind acesta deosebita poveste.


Carte, este completata in final  de o pagina cu activitati (ca si toate celelate volume), de cateva informatii pe scurt despre compozitorul Johann Strauss JR si cateva particularitati care te fac sa recunosti muzica lui (atat de inconfundabile, de altfel).



Cd-ul care insoteste cartea ne aduce cateva dintre cele mai frumoase pagini scrise vreodata:
Valsul imparatului, Polca Pizzicato, Marsul Radetzky, Dunarea albastra....Despre alti spiridusi muzicali puteti citii aici , aici  sau aici

Noi am mai vizioant si un filmultet. Puteti alege din foarte multe.



Am luncrat la craftul cu balerine, la care eu am decupat conturul si ele au lipit decorurile.Prima este creatia lui C, 3 ani si a doua a lui A, 6 ani.



Astept mesajele voastre. Daca ati gasit articolul interesant va rog sa il distribuiti si poate sa va abonati pentru noutati. Adresa noastra de FaceBook .Veti gasi o comunitate frumoasa si multe alte postari.

Va doresc o zi cat mai muzicala  cu puiutii vostrii!

A, 6 ani si 4 luni si C 3 ani si 5 luni.