sâmbătă, 10 octombrie 2015

Bach si orga fermecata

Inca de cand am avut in mâna colectia Povestilor din Padurea muzicala a Cristinei Andone continui sa cred ca sunt cele mai reusite, inteligente si educative povesti care le avem intre toate cartile noastre. Povestile spiridusilor muzicali si-au pus amprenta asupra copilariei celeor doua fetite ale mele si eu reusit cu mare succes nu numai sa le introduca in lumea muzicii si sa faca deosebiri intre diverse ritmuri sau teme muzicale ci mai mult, sa isi doreasca sa cante la un instrument si sa joace tot felul de jocuri de rol pe aceste teme.
Deseori, ma roaga: "Mami , hai sa ne jucam de-a compozitorii! Eu sunt Mozart, tu cine vrei sa fii?" spune A. " Eu sunt Vivaldi", completeaza mereu micuta C, care de la 3 ani a intrat in jocul muzicii cu noi.
Asadar, daca a venit toamna am hotarat sa trecem sa cunoastem ultimul compozitor din colectie (cu parere de rau ca este ultimul) si sa citim despre Bach. Mentionez ca voi incerca sa scriu despre ceilalți spiriduși muzicali despre care nu am reușit sa îi prezint cu toate activitațile care le-am atașat lecturii carților.

De ce credeti ca l-am lasat pe Bach la final? Am incercat sa prezint copiilor fiecare carte in functie de povestea spiridusului si acesta din urma, asa dupa cum veti vedea e perfecta de citit in anotimpul toamna.
In prima povestire Sa îl cunoastem pe Bach aflam ca este "muncitor si gospodar, ii place tare mult sa aiba grija de gradina sa de zarzavat, de livada si mai ales de moara la care vin toti spiridusii sa ia faina si malai"
Aflam care este animalutul preferat al spiridusului, un arici pe nume Sebastian:



Thea si Sashi, ii descopera casuta lui Bach, aproape de Poiana Morii:


Ca si in celelalte volume , aflam ce ii place lui Bach cel mai mult:


In cea de-a doua povestire: Cum a linistit Bach cerurile , ne aflam in mijlocul unei zile frumoase de toamna cand bursucii, iepurasii si veveritele il ajutau pe spiridus sa adune din  belsugul toamnei si sa pregateasca camara pentru iarna, cand s-a starnit o vijelie care le-a incurcat cumva planurile astfel ca recolta putea fi pierduta si toti spiridusii muzicali ar fi ramas fara provizii pentru iarna. 


 Noi am realizat o compozitie cu ...camara lui Bach:


Atunci Bach si ariciul Sebastian ii cer sfatul unei scorbure batrane, la care toti mergeau sa pune intrebari cand nu gaseau singuri raspuns. Intrebarile se puneau pe frunze si scorbura le raspundea. Bach si Sebastian vor afla ca... numai ceva simplu putea oprii grindina.


Am facut si noi un joc, cu acesta ocazie cu frunze: astfel:

Am lipit trei frunze cu banda de lipit pe masuta de desen:



Apoi am colorat deasupra lor pe o foaie si au iesit trei frunze minunate, inclusiv cu nervurile frunzelor iesite in relief:


Le-am decupat si apoi A, a scris cateva intrebari care i-au venit in minte, exersand astfel scrisul cu litere mari.


Urmeaza apoi, o alta povestire in centurl careia se afla ariciul Sebastian care pana la urma ne da o reteta de Placinta muzicala (cu mere), pe care am incercat-o si noi. A i-a placut foarte mult gustul dar C a fost mai putin entuziasmata.


Povestirea din final m-a dus cu gandul la
la lumea in care traim, tara noastra, oamenii din ea prin metafore pline de sensibiliate si analogii fine pe care le foloseste autoarea doar pentru a arata in final ceea ce este mai important, concluzia la care ar trebui sa ajungem dupa putina meditatie, noi toti. Povestirea se intituleaza sugestiv Corul "Multumim" . Cred ca  copilasii nostrii se vor oprii doar a sensului cel mai vizibil si perceptibil pentru ei si anume sa nu uite sa foloseasca cuvantul magic MULTUMESC insa noi , parintii sigur vom "vedea" dincolo de acest aspect...


Finalul cartii are, ca de obicei o pagina de activitati pentru copii: 


la care am subscris si noi, dar separat pe o alta foaie, caci A, nu se indura sa lucreze in aceste carti"da capatai" pentru ea.


Bineinteles ca la final, am ascultat cu placere CD-ul cu muzica ce a insotit aceasta carte (Cocertul brandenburgic no4 si no5) si ne-am jucat cu figurinele lucrate cu talent si finete la detalii de catre Coca, figurine



Am mai scris despre Vivaldi , Strauss si Enescu articole similare.

Astept mesajele vostre. Daca ati gasit articolul interesant va rog sa il distribuiti si poate sa va abonati pentru noutati. Adresa noastra de FaceBook .Veti gasi o comunitate frumoasa si multe alte postari.

Multa Pofta de Muzica buna va dorim!
A 6 ani si 9 luni si C 3 ani si 10 luni