joi, 23 iunie 2016

Cum convingem copiii mici sa mearga la dentist?

Avand o mica problema cu fetita mea cea mica, am inventat o serie de activitati in speranta ca o voi putea convinge sa mearga la stomatolog sa tratam o carie a carui inceputuri le-am observat inca de la 2 ani si jumatate...


Am reluat citirea cartii si vizionarea filmului animat care o insoteste: Cartea Au, Dintii mei, o carte dintr-o colectie valoaroasa MiniEdition despre care am mai scris : aici
Povestea lui Tinel, a unui ursulet care manca multe dulciuri , poate fi povestea mai multor copii care pot afla urmarile acestui obicei alimentar neinsotit de o igiena riguroasa a dintilor. Ei afla cum se formeaza cariile (printr-o banda de microbi ce invadeaza dintii si isi fac culcus acolo) si cum ii scoate afara medicul stomatolog.


Cand durerile sunt groaznice, Tinel isi face curaj si merge la doctorul Maseluta. Acesta este reprezentat de o maimutica simpatica care le arata copiilor pas cu pas cum elimina cariile si cum repara dintii stricati.


Dupa asa o intamplare, desigur ca Tinel si toti copiii ajung la concluzia care trebuie: sa mamance mai putine ducliuri si sa se spele mereu pe dinti, dupa fiecare masa sau macar dimineata si seara.


Cartea are in final o lista de sfaturi ata pentru copi cat si pentru parinti.



O alta carte interesanta pentru incurajarea micutilor sa mearga la dentist, aparuta recent la editura Galaxia copiilor este Pe Rosi o dor dintii.


Carticica este o introducere a copiilor in lumea dentistilor, micutii avand ocazia de a vedea  un cabinet stomatologic, a intelege rostul unei consultatii si in final de a-si alunga temerile facandu-si curaj pentru a merge la medicul dentist. Eroina cartii, micuta Rosi are o durere ciudata de dinti si hotareste sa mearga la stomatolog, alaturi de fratele sau geaman, atunci cand mama sa ii o cere. Ce vede ea acolo, cum face cunostinta cu cabinetul medical si in ce va consta consultul dar si rezolvarea durerii data de medicul stomatolog , care le arata in plus copiilor cum sa-si mentina igiena dintilor este povestea acestei carti.






Activitati conexe:

 1. Am taiat doi dinti din hartie si am pus pe masa figurine reprezantand alimenmte sanatoase si nesanatoase pentru dinti pe care a trebuit sa le aleaga si sa le puna langa dintele fericit si respectiv cel nefericit, cu carie.


2. A desenat "fata" celor doi dinti si decaorat-o cu stampilute alese din trusa de stamplitute achizitionata de la Lidl.





3. Am citit din cartea Descoperim corpul omenesc, despre care am mai scris aici  partea care ne explica atat alcatuirea dintelui, dentitii, igiena dintiilor si formarea cariilor.




4. Apoi, am citit impreuna un pliant  care l-am primit de la scoala...foarte util.




Poate ca ideile noastre sunt interesante insa noi speram sa nu aveti nevoie de ele ca sa mergeti la stomatolog...Daca aveti probleme cu despartire de primul dinte cazut (la mine s-a plans) va recomand cateva lecturi si activitati aici
PS. Revin cu o adaugare dupa cativa ani. Cand C a avut de plombat vreo doua masele la varsta de 6 ani a stat fara sa clipeasca pe scaun datorita in special a cartii Au, Dintii mei. Stomatologa a fost foarte uimita si a luat CD-ul povestii pentru a-l prezenta tuturor copiilor ce vor veni sa se programeze la cabinetul ei....

A, 7 ani si 4 luni si C 4 ani si 6 luni